Babi, tys pěstovala marihuanu? Kvůli tomu tě vyšetřuje policie?

Zveřejněno 21. 8. 2010  na http://dusandvorak.blog.respekt.ihned.cz/

Barunko, marihuana se nepěstuje. To je, jako kdybys řekla, že jsem jen ta berle, co se o ni opírám. Pěstuje se konopí.

Ale kvůli tomu tady byla policie?

Přijeli zrovna na výročí okupace, jako tehdy Rusáci.
Policisté mi řekli, že za ty tři samce na půdě a dvě samičí rostliny na záhonku, mohu jít až na osm let do vězení. Nerozlišuje se, jestli je to léčivé konopí, nebo marihuana. Měla jsem velké rostlinky, na každé půl kila květu.
Museli to prý vzít, někdo mne udal. Asi starej Aslinger odnaproti.
Jsem nemocná, Barunko.
Už mi nic nepomáhalo, žádné léky na to nejsou. Jsem lékařka, vím to.
Věděli to i ti policisté, chodili si ke mně roky pro mastičky.
Všechno mi tuhlo, ruce se mi třásly, že jsem ani sklenici neudržela, když jsem tu nemoc začala léčit konopím. Kovářova kobyla chodí bosa.
Maminka pěstovala bylinky, vím, že na ten třas a necitlivost konopí pomáhá a vědci už dnes vědí i proč.
Tys byla, děvče, dvacet let pryč. Pěstovala jsem vždycky konopí. Rostlo na zahrádce, už když jsi byla malá, než jste utekli před sametovou revolucí do Kalifornie.
Je to léčivá bylinka a rozumní lékaři to lidem doporučí. Vědci za to jednou dostanou Nobelovu cenu.
Jenže je zase jako za komunistů. Umírají zbytečně nevinní lidé v bolestech a spousta dalších je nešťastných, a nikomu přitom ani vlásek nezkřivili. Za komunistů to četníkům nevadilo, neměli tyhle befely.
Je demokracie, ale lidi jsou pořád stejně hloupí.


Neboj, do vězení nepůjdeš.
Ti policajti porušují zákon.

To já vím, děvenko, hlavně ten boží.
Nikomu nesmíš škodit.


To možná taky, ale ti policisté porušují práva, která ti garantuje ústava. Babi, když ještě dnes do médií řekneš, že dáváš policistům, co ti sebrali konopí, mastičky, je to gól do vlastní branky a ještě dnes ti to konopí vrátí a budou rádi, že nebudou platit škody. Ty jim pomáháš a oni tě pak obviní, že jsi dealerka drog?
Vůbec jsem nevěděla, co se stalo, když mi mamka řekla, že u tebe byla policie a mám za tebou zajet.

Když policisté odjeli, napsali mi na vrata, že jsem feťačka a já to drhla skoro hodinu, asi děcka. Malý Toník Aslinger házel na vrata kamení, až lítala na zahradu a málem rozbil skleník.

Okradli tě, způsobili škody na zdraví, na majetku, na pověsti.
To nesmí dělat. Za to  se budou zodpovídat, když tě jen tak pro nic za nic kriminalizují. Normálně to chodí tak, že čekáš, co ti policisté vyšetří a co řekne toxikologie. Pak musíš jezdit do města, chodit na výslechy, pak k soudu, platit si advokáta, psát na úřady a já nevím co všechno. Když tě zcela osvobodí, což tady v Česku není nikdy  zcela jisté, nemusíš platit a nebudeš mít zápis v rejstříku trestů a kdybys pracovala, nepřijdeš třeba o zaměstnání. Soudy dávají podmíněné i nepodmíněné tresty, i když lidé s marihuanou neobchodovali, což by byl v normálním světě maximálně daňový unik.
Pořád je to u vás lepší než ve Francii, nebo na Slovensku. Ve Státech je to snad nejhorší na světě, tam sedí v kriminálech desetisíce nevinných lidí za pouhé držení marihuany, statisíce lidí ročně zaplatí obrovské pokuty. A to nemluvím o těch mrtvých z drogové války, mezi vládními a nevládními mafiemi po celé Americe a Asii.
Dělám srovnávací studii s evropským právem.
Neboj, babi, vyděláme na tom!
Pomáhám jako dobrovolník v jedné občanské poradně v Praze a zrovna nám na tohle téma dělal případovou supervizi jeden český ústavní právník.


Já chci hlavně pokoj, děvče. Tady je protokol.
Nařídil to státní zástupce a schválila soudkyně, státnímu zástupci to musel říct pan Beneš, to je policista, co si chodí pro mastičky. Jeho šéf na mně dostal udání. Nařídil panu Benešovi, aby mi konopí zabavili, je to prý skinhead, nikdy jsem ho neviděla.
Když pojedu do města na výslech, aspoň si nakoupím, ale v tomhle stavu mne poveze sanitka. Už mi zase všechno tuhne a ruce se mi třesou, že si ani, s prominutím, zadek nevytřu. Kdybys nepřijela, ani nezatopím k obědu, a to je léto.
Vloni mi kluci vlezli na zahradu a sebrali tři samičí rostlinky, takže jsem už půl roku neměla žádné konopí.


Přivezu ti marihuanu, kdyby to náhodou nevrátili.

Na ten třas mi marihuana pomůže jenom na chvilenku. Mám Parkinsonovu chorobu. Potřebuji léčivé konopí, ne marihuanu.


Jaký je mezitím rozdíl?
Víš co, to mi vysvětlíš potom. Teď jdu volat do České televize, to je veřejnoprávní médium. Tohle musí odvysílat, jinak tomu jejich řediteli nakopu.

Hlavně s láskou, Barunko.

Babi, až se vrátím, dáme si jointa.
Že seš to ty, tak seženu vaporizér, abys to nemusela kouřit.

To budeš hodná, Baru.
A nezapomeň, hlavně s láskou.


Po návratu Barunka Babičce:


No, babi, dopověz to, jaký je rozdíl mezi marihuanou a léčivým konopím? Myslela jsem, že to je to samé. 


To je rozdíl jako nebe a den, děvenko.
Třeba lidé s degenerujícími nervovými chorobami potřebují konopí rumištní. To je plevel. Roste volně v polích, ale protože nemá omamné účinky, nikoho nezajímá a nemocní lidé a lékaři to většinou ani nevědí.
Ale když máš rakovinu, nebo třeba těžkou migrénu, zelený zákal a cukrovku, musíš marihuanu.
I lidé z roztroušenou sklerózou, alzhajmrem nebo parkinsonem někdy potřebují marihuanu, mívají totiž deprese, křeče a bolesti. Ale já to tak nikdy neříkám, protože to je květ, žádná marihuana.
Na mastičku zase potřebuješ hodně listí, je dobrá na záněty, infekce, popáleniny, hemeroidy, exémy, dělám z ní čípky pro výtažek, když máš rakovinu v břiše, dáš to, kde je otvor nejblíž.
Když jsi na jaře unavená nebo musíš hodně pracovat a máš málo síly, vezmeš si z kořene a silné slivovice macerát a dáš si malou štamprličku, postaví tě na nohy. Kořen ani semínko žádné omamné účinky nemá. Mastička taky ne.
To je dlouhé vyprávění, musela bys tu bylinku znát.
Třeba jenom rozdíl mezi indickým a setým konopím, to je, jako když jdeš doleva anebo doprava. Po indickém konopí se ti uleví, budeš hodně spát a odpočívat, seté konopí tě naopak posílí, dodá energii a ztratíš smutek.
Na dlouhé těžké deprese je seté konopí nejlepší lék, hlavně výtažek z květu, je to dobré i na alkoholismus nebo narkomanii s depresí, tomu se říká duální diagnóza a často bývá tahle nemoc spojená s traumaty, které konopí léčí. Někdo tomu výtažku říká Pegasovy kapky, jiní Fénixovy slzy, já tomu říkám zlatý olej. Ve vedlejší vesnici je pan profesor chemie Hofmann a on mi výtažek na závěr vyčistí v uhlíku a má krásnou zlatou barvu, samá pryskyřice.
Vezmi si všechny ty dnešní ptačí, prasečí a kdovíjaké chřipky. Konopí je to nejlepší antibiotikum na světě, hlavně seté konopí je asi nejlepší, ale nemám tolik zkušeností a v knihách a na internetu jsem nic nenašla. Napsal to kdysi pan profesor Kabelík ve své studii pro Univerzitu Palackého, jinak snad nic. Přitom ty vakcíny stojí určitě strašně moc. Lidé se většinou koupí penicilin, nebo se očkují, a ani neví, čím.


Ten macerát bych nemohla. Slivovici nesnáším! Nenávidím! Jednou jsem se z ní hrozně opila a nedám to už nikdy do pusy, strašně mi to smrdí.

Když máš slivovici jako konopici, tinkturu nebo tonikum, neškodíš zdraví jako léky.
Musíš opatrně. Ale to pochopí malé dítě, všeho moc škodí.
 

Chlast je metla lidstva. Nesnáším alkohol, nedělá mi dobře.

Něco ti řeknu. Možná proto tu teď spolu sedíme nad rozlitým mlékem.
Takhle jako ty někteří lidé reagují, když jim řekneš slovo konopí nebo marihuana, a to ji třeba ani nezkusili, nebo se možná po ní kdysi pozvraceli, jako ty po slivovici.
Pan doktor Skála, který měl státní vyznamenání na Hradě při výročí republiky, vybudoval první záchytnou stanici na světě, založil vysokou školu pro psychoterapii a vyléčil mnoho nemocných lidí, kteří propadli alkoholu, řekl, že mezi hodnotami života po léčbě závislosti není abstinence.
Byla jsem tehdy u toho. Stalo se to v terapeutické komunitě na statku pana Schwarzenberga. Jaroušek byl jejich patronem.
Je to právě sedum let. Jak ten čas letí.
Někteří lidé to tehdy vůbec nechápali a měli strach, když to tehdy řekl.
Jaroušek sfoukl svícen abstinence na soše Golema, který deset let předtím zapálil a pojmenoval a nahradil ho světlem střídmosti. Nikdo jiný neměl právo ty svícny přejmenovat, jenom Jaroušek. Sedum svícnů, sedum hodnot života. Střídmost, odpovědnost, pokora, moudrost, životní energie, důvěra a láska. A vždycky dodával jako v té pohádce, před nikým se nepovyšujte, před nikým se neponižujte, ani před flaškou.
Abstinence je duchovní cesta, ne strach z napití nebo drog či automatů.
Napsala jsem ten příběh o Jarouškově proměně do časopisu o léčbě závislostí, když umřel, ale neotiskli to. Vím, jak dlouho se k tomu odhodlával, než to řekl nahlas veřejně.
S Jarouškem jsme byli kamarádi. Moc dobrý člověk.
Ti chlapci, co se v komunitě léčí, mi pomáhají a já jim dávám mastičky na bolavé ruce a nohy. Mají je často zanícené od zánětů a infekcí, jak si píchalí drogy.
Správce komunity nepřišel o nohy, protože mu mastička vyléčila bércové vředy, co jsem ještě neviděla. Jeho doktor je švagr od Aslingerů, takže si dovedeš představit, co ho to stálo za námahu. Mohli mu ty nohy uříznout, jak je měl prorostlé. Dnes nemá ani bércáky, ani cukrovku, protože pak začal s výtažkem, zhubl o dvacet kilo a to mu taky prospělo.
Jenže ty mastičky, co dnes koupíš v obchodě, ty dělají buď ze semínek, nebo z technického kopí a to není vždycky úplně ono, je to jen na některé nemoci, takové bércáky by to nevyléčilo.
Starej Aslinger zuří a říká všude, že jsem čarodějka.


Babi, kouřilas marihuanu?

Ne, nikdy. To je hloupost, Barunko. Všechno léčivé konopí kouřením spálíš. 
Vědci sice říkají, že kuřáci marihuany nemají tolik rakoviny plic, když kromě cigaret kouří ty jointy, ale dehet a smrad, to by mi nedělalo dobře. Jsem moc ráda, že nekouříš.
Když ještě žil děda, někdy jsme si na vánoce napekli, jak se říká, veselé koláčky. Pak jsme šli na bohoslužbu a v noci do lesa ke svaté Anně a pozorovali hvězdy. Nebo v létě na koncert filharmonie do letního kina.
Dávala jsem dřív trochu květu v neděli do sekané, to měl děda rád. Poslouchal pak po obědě stanici Vltava a říkal mi, že dělám dobře, že poslouchám Vltavu, že paní doktorka Moserová měla pravdu, že radio obohacuje, ale televize bere.
Jako bych to nevěděla.
Jenže neděle, to byl jediný den, kdy si děda odpočinul. Pořád něco šuchal. Hlavně plachetnici. Jezdili jsme na Orlíku, po Baltu i Středozemním moři. Děda byl až na Špicberkách.
Dnes bych si zrovna koláček upekla, aby se mi ulevilo. Je to lepší, než kouřit marihuanu.


Vždyť jsi to nezkoušela!

Nezkoušela, myslím si to.
Jen musíš dát pozor, kolik dáš do koláčků květů, stačí špetka, jinak budeš spát jako dudek.


Na toho parkinsona připravuješ konopí jak?

Nejčastěji si dělám z listí a květů prášek. Ale nejdřív musí konopí dozrát.
Sklidíš konopí, někdy od svatého Václava až do konce října, když je sucho. Když rostlinu vytáhneš, to si zvu souseda, oddělíš kořeny, což je taky těžká práce, ale jinak to tonikum neuděláš. Kořeny jsou tuhé, nepoddajné.
Zbytek rostliny necháš do vánoc pověšený na půdě kořenem nahoru. Musíš dobře větrat. Zplesnivělé konopí může ublížit.
Na vánoce je uzrálé.
Vezmu květy i s okvětním listím a rozdrtím to v rukách na drobný prášek. Ne všechno, na mastičky je to jinak. Zadělám do tmavé láhve, aby to bylo ve tmě,´suchu a bez kyslíku.
Vždycky si z toho odsypu jenom trošku, tak na týden. To je tahle hrst.
Každý týden si dělám čerstvý prášek a konopí chvíli upeču. Přemění se tam kyselinky a je to.
Ráno, v poledne a večer si dám čajovou lžičku a když mám velké bolesti, vezmu si víc. Posypu si chleba s máslem, nebo si to dám prášek do polévky. Musí tam být tuk. Někdy si udělám konopné sádlo a to si pak mažu na nohy, anebo na chleba.
Mladý pan doktor ze střediska se u mne stavuje pro mastičky, tak ho školím a mám zároveň kontrolu, kdybych něco potřebovala. Rozdává lidem semínka.
Kdybych chodila k běžnému lékaři, léky by nemoc jen zhoršovaly a ještě by mi bylo špatně. A stalo by to pojišťovnu statisíce nebo spíš miliony. Už bych tady asi nebyla, nebýt konopí. Rozhodně bych jezdila na vozíku a jenom se třásla.


Babi, jdem na tu policii. Ještě dnes budeš mít konopí doma, tak rychle ho nemohli zničit a mají ho ve skladu.

No jo, Barunko, ale těm samicím už nikdo život nevrátí. Je srpen, nebyly dozrálé. Tu škodu už nenapravíš.

Tak za to ti zaplatí rok v lázních na státní náklady. Šmejdi! Budou platit jako mourovatí.
Jdu volat do televize. Tohle musí odvysílat, jinak tomu řediteli Janečkovi nakopu do koulí.


Hlavně s láskou, Barunko.


Babi, až se vrátím, dáme si jointa.
Že seš to ty, tak seženu vaporizér, abys to nemusela kouřit.


To budeš hodná, Baru.
A nezapomeň, hlavně s láskou.


Barunka Babičce: 

 
Volala jsem do televize, ředitel má projev o okupaci. Mám zavolat později.
Babi, já jim to natřu, to uvidí.
Policisté ti nesměli nejdříve konopí vzít a pak tě začít vyšetřovat. Musí znát výroky Nejvyššího soudu, znát Listinu práv a svobod, zákony, museli projít právním školením, jinak nesmí být policisté.
Museli nejdříve vyšetřovat a zeptat se tě, zapsat to a teprve pak mohli konopí případně vzít, kdyby se prokázalo, žes někomu škodila, což by se nikdy neprokázalo.  Marihuana na rozdíl od těch farmaceutických šitů, co schvaluje například v Česku Stání ústav pro kontrolu léčiv, nikdy nikoho nezabila, museli by to odložit. Jenže to by v celé republice nedělali policisté než tohle, tak raději straší lidi a lžou, že musí dodržovat zákon.
V Česku od letošního roku poslanci předchozího parlamentu schválili s trestním zákoníkem superpodvod, to se na podzim policajti pěkně zapotí. Media o tomhle podvodu svorně mlčí a v lednu vydala ČTK falešnou tiskovou zprávu, že Česká republika legalizovala marihuanu. Zas tady řádí StB. Máte nejhorší zákon od roku 1989, pokud jde o lidi léčící se konopím. ČTK to pak dementovala, ale už to bylo ve světě a mezi lidmi.
Politici vám lžou, že dnešní trestní zákoník nesmí naplnit vyhláškou o pěstování pro vlastní potřebu, že musí ctít mezinárodní závazky, a přitom vědí, nebo by měli vědět, že mezinárodní závazek nesmí protiřečit ústavě, jinak nejste suverénní stát s garantovaným ústavním pořádkem.
Listina práv a svobod je skoro v celé Evropě ústavním zákonem. Navíc je posílená Lisabonskou smlouvou a evropskou chartou, takže legalizace pěstování konopí k léčbě je v celé Evropě okamžitě uskutečnitelná, pokud se lidé přestanou chovat jako ovce.
Státní orgány proti občanům porušují zákony a lidi klopí hlavy!
Legalizace v Kalifornii jasně ukazuje, že je to všechno kec, USA podepsaly úmluvy o drogách taky. Politici lžou, jako když tiskne. Mají z toho prachy a moc a ti ostatní jsou blbí, jak tykev a jen kývají, co jim ti druzí řeknou. Je to všude stejný. V hlavě mají seno a jsou zkorumpovaný!
Nejprve sklízet a zabavovat konopí zákon nenařizuje. Kriminalizují tě pro jakési údajné  potenciální nebezpečí, to nesmí. Když poldové nejdřív berou konopí a teprve pak vyšetřují, je porušena presumpce neviny. To bys v obchodech nemohla prodávat nože, protože se tím dá zabít, nebo sekery, auta. Chlapům by odřízli pinďoury, protože mohou potenciálně znásilňovat.
Blbci!
Česká republika je marihuanovým rájem Evropy, mafie tady mají pré a exportují do celé Evropy, to je zkrátka pokrytectví na entou! Krýt mafie a kriminalizovat nevinné lidi a posílat je na černý trh, aby si kupovali marihuanu za 250 korun za gram. Minulý týden jsem si v Praze kupovala a ukecala jsem to na dvě stovky. Viděla jsem monitoring tisku za posledních sedum let, tady jsou taky u policie drogové gangy. Lidi z growshopů mi říkali, jak se tady běžně policajti živí výpalným na marihuaně. Četla jsem vládní studii, naprostá většina zásahů policie je na udání sousedů.
Starého Aslingera, co tě udal, si taky podám, díky němu je tenhle kolotoč, on tě ohrozil na zdraví, na majetku, na pověsti. Ten bude koukat, soused!
Jdu zavolat do té televize Janečkovi. Tohle musí odvysílat, jinak mu nakupu do koulí, okupace, neokupace.

Hlavně s láskou, Barunko

Babi, až se vrátím, dáme si jointa.
Že seš to ty, tak seženu vaporizér, abys to nemusela kouřit.


To budeš hodná, Baru.
A nezapomeň, hlavně s láskou.